Dienstag, 19. Februar 2013

Wen es interessiert

Lieber Axel, Du bist hochbeschäftigt und musst mir nicht gleich wieder anworten. Nur etwas zur Erklärung,
 Du meintest, ich hätte ein bißchen übertrieben, zu sagen, dass  die Argumente der Atheisten "wie ein Lämmerschwanz wackelten", sobald sie sich auf meine Sichtweise einließen:

1.) Da war auch nicht einer der sich unangenehm berührt fühlte, wenn ich meine Fragen stellte: fast jeder meiner Gesprächpartner drückte mir gegenüber wenig später seinen Dank, oder Befriedigung aus, weil das, was er hörte "positiv und zwangslos" gewesen sei.

2.) Wenn wir also wie J. Monod (Zufall oder Notwendigkeit") oder vom frühen Manfred Eigen ("Das Urgen") ausgehen dann ist der Mensch wissenschaftlich betrachtet ein Zufallsprodukt. Das Leben hat keinen Sinn... etc. - beide Werke habe ich Seite für Seite gelesen und bedacht -

3.) Ich fragte jedoch fast immer ob es erlaubt ist, zu denken, dass das Leben doch einen Sinn hat.

4.) Wenn wir Halbgötter sind, (und zur andern Hälfte Ungeheuer), dann kann man schwerlich ausschließen, dass es im Weltall ganze Götter gibt.

5.) Wenn "wir" eines Tages ins Weltall gehen um irgendwo Kolonien anzulegen, was wären "wir" dann?

6.) Hast du dich je gefragt wie die herrlichsten Federzeichnungen z.B. bei einem Pfau zustande kamen?

7.) Du weißt in etwa, wieviele Milliarden Informationen mit dem Gengut vermittelt werden, aber hast du dich schon gefragt warum im Fehlerfall eine Selbstreparatur-DNS anrückt? Wie und warum konnte sie per Zufall entstehen?

...

8.) Moderne Biologen und Biochemiker räumen nunmehr ein: "Wir wissen gar nichts" (1)

9.) Es gab in Osteuropa immer eine Art Vortäuschung, umschrieben mit dem Wort : "wissenschaftlicher Atheismus", meine Frage lautet: "kann es im Wortsinn einen "wissenschaftlichen" Atheismus geben? Ist es nicht vielmehr so, dass beispielsweise mit dem Hervorkommen kommunistischer Herrschaftansprüche bzw. schon durch Marx einfach die Behauptung gesetzt wurde: Es gibt keinen Gott! ?
Ist es nicht wahr, dass solche Aussagen ausschließlich politisch motiviert waren? und zwar geschuldet dem Missbrauch religiöser Gefühle z.B. durch die katholischen Kirchen, die zur tatsächlichen Verdummung und Bevormundung, sowie zur Irreführung breiter Gesellschaftkreise führten?

10.) Darwins Forschungsergebnisse schütteten Waser auf diese Mühlen, während alle Kirchen zu Unrecht den Darwinismus als Teufelszeug betrachteten.

11.) Mormonismus lehrt das der "Mensch Geist ist" LuB 93. Schade, das hätte früher klar herausgestellt werden müssen. Auch meine Kirche irrte hier, weil führende Männer nicht früh genug erkannten, dass Evolution ein Werkzeug in den Händen Gottes ist. Erst David O. McKay nannte es so. Das ging bei J.F. Smith wieder unter. Schade.
Im Grunde ist da kein Widerspruch.
Für Biologen und die meisten Leute ist der Mensch das, was sehbar, überprüfbar usw. ist, aber ist dir bewusst, dass auch diese Sichtweise völlig unbegründet und unbeweisbar ist? Sind wir nicht viel mehr auch das was wir denken und wonach wir trachten?
Wir dürfen setzen, was immer wir wollen, aber wir dürfen nicht behaupten wir wüssten, bis wir wissen.

12.) Ich fragte fast immer, ist dir bewusst, dass die Bibel außer einigen offensichtlichen Dummheiten auch Wissens- und Lebenswertes lehrt, dass ihr Kern reiner Humanismus, wahr und erhebend ist?

13.) Wusstest Du, dass ich aus Protest zum traditionellen Christentum "Mormone" bin?

14.) Fühlst du nicht selbst, dass da mehr ist als wir sehen?

so etwa liefen alle meine Gespräche. Es ging immer unaufgeregt und freundlich zu. Einmal in einer Vorbereitsklasse fürs Ingenieurstudium - im Oktober 1965, in Neubrandenburg - provozierte ich eine Diskussion. Allesamt waren sie überzeugte Atheisten. Zwei lange Stunden ging es Schlag auf Schlag, 25 Normalmenschen, darunter eine handvoll NVA Offiziere und ich.
Gegen Ende der Zeit gab Physiklehrer Lasse ein Statement ab. Er wollte sich vor allen anderen äußern. Er tat es mit den Worten: "Genossen, was wir heute hörten war einmalig. Ich habe nie derart Fortschrittliches und Menschenfreundliches aus religiöser Ecke  gehört"
Sogar Hauptmann Honolka, ein scharfer Exkatholik, ein Mann trotz seiner 35, mit scharf geschnittenen Zügen gab seiner Überraschung Ausdruck.
Nachdem uns die Zeugnisse ausgehändigt wurden setzte er sich neben mich, legte seine Hand auf mein Knie: "Ne, Skibbe, das war was. Du hast uns was gegeben."
Was hatte ich ihnen gegeben?
Ich?
Zehn Jahre später musste ich verreisen, mein Zug war gerade abgefahren, ging auf ein Taxi zu, das vor dem Neubrandenburger Bahnhof stand. Das Taxifenster kam herunter: "Guten Tag Herr Skibbe!"

Ich wundert mich, denn alle nannten mich Gerd. "Nee, nee, dat werde ich nie vergessen, wissen sie noch damals in der Abendschule?"
Abermals zehn Jahre später, ich hatte gerade, im Rathaus eine kleine Rede zu Kulturproblemen in Neubrandenburg gehalten (war damals Ratsherr mit CDU Mandat und Sprecher unserer Fraktion zu  Kulturthemen) ich ging hinaus, da legt jemand seine Hand auf meine Schulter. Ein ebenso kleiner Mann wie ich, mit Glatze: "Ich bin Jürgen Vogt. Wissen Sie noch damals in der Physikstunde mit den Offzieren?"
Wie sollte ich es vergessen haben. Aber, dass er sich erinnerte, erfreute mich."
Ja, ja nickte ich, natürlich: "Und was war es wirklich?"
Jürgen ein Tausenssassa in Fragen Selbermacherradio und Esparantist, sagte: "Da war was, soll ich sagen atmospärisches"?

Alles Gute Axel

Dein alter Freund Gerd


PS
sieh Dir mal das Foto im Anhang an, bedenke dabei bitte, dass es sich um ein arianisches Mosaik handelt, dass Byzanz und Rom, in der Mitte des 6. Jahrhunderts gemeinsam Sache machten, dass sie - in Christi Namen - die Ostgoten und mit ihnen alles Arianische ausgerottet haben, und zwar mit Mann und Kind und Weib.
Es ist kein Zufall, dass der Tempelempfehlungsschein damals "Privilegia" hieß und dass über dem Vorhang "Melchizedek" geschrieben steht.
All das ist in der Welt der kirchlicher Althistoriker kein Geheimnis, bislang hörte ich noch keinen Einspruch, wenn immer erneut behauptet wird Joseph Smith und die Mormonen, hätten das Tempelritual den Freimaurern entwendet oder entlehnt.
Das ist es was mich immer aufs Neue verwundert, dieses Behaupten wider besseres Wissen, seitens derer die verantwortliche Meinungsbildner sind.

Bild mit freundl. Genehmigung des Salbaroli-Verlages

 Quellen:

A. von Stockhausen Siewerth-Akademie "dokumente- inkarnation" : im Internet Siewerth-Akademie.de/dokumente/auf13-3008.pdf: 
"Wolfgang Stegmüller, der bemüht ist, die Eigensche Theorie der Selbstorganisation der Materie als “physikalisch fundiertes Gesetz“ zu beschreiben, fragt zum Schluß, ob “das zufällige Zusammenspiel so vieler Einzelprozesse den ganzen Evolutionsprozeß der Selbstorganisation von Makromolekülen zu den beschriebenen autokatalytischen Hyperzyklen nicht doch wieder ungeheuer unwahrscheinlich macht, (aber) auch sehr Unwahrscheinliches ereignet sich, wenn eine hinreichend lange Zeit zur Verfügung steht“... Bruno Vollmert gibt die Wahrscheinlichkeit für die Zuordnung von Nukleotidtripletts zu Aminosäuren, wie sie der genetische Code festlegt, mit “1 : 10 hoch 1300“ an. Von dem, was eine Wahrscheinlichkeit von 1 : 10 hoch 1300 bedeutet, kann man sich in etwa eine Vorstellung machen, wenn man bedenkt, daß die Anzahl aller Atome im Weltall auf 10 hoch 80 geschätzt wird.
Wenn also die Masse des gesamten Kosmos aus Proteinmolekülen bestünde, würde sich unter Tausenden, ja Milliarden von derartigen Welten von der Größe unseres ... Universums im Mittel nicht einmal ein Proteinmolekül pro Weltall befinden, welches eine codegerechte Sequenz aufwiese, um jenen Zweierkomplex aus DNS und Enzym zu bilden. Das heißt: “ein zufälliges Zusammentreffen dieser Art st nicht nur auf unserer Erde, sondern auch für das gesamte Weltall ein extrem unwahrscheinliches Ereignis“

8 Kommentare:

  1. Lieber Gerd
    hier ist eine Liste von wissenschaftlichen Gesellschaften allein in den USA, die die Theorie von Intelligent Design ("directed evolution by some god") als unwissenschaftlich ablehnen. Danke fuer Deine Zeilen -- spaeter mehr. Axel

    The American Association for the Advancement of Science is the world's largest general scientific society. The AAAS serves some 262 affiliated societies and academies of science, serving 10 million individuals. A 2002 statement states: "[T]he lack of scientific warrant for so-called 'intelligent design theory' makes it improper to include as a part of science education."[1]
    A 2006 statement on the teaching of evolution: "Some bills seek to discredit evolution by emphasizing so-called "flaws" in the theory of evolution or "disagreements" within the scientific community. Others insist that teachers have absolute freedom within their classrooms and cannot be disciplined for teaching non-scientific “alternatives” to evolution. A number of bills require that students be taught to "critically analyze" evolution or to understand "the controversy." But there is no significant controversy within the scientific community about the validity of the theory of evolution. The current controversy surrounding the teaching of evolution is not a scientific one."[2]
    Q & A on Evolution and Intelligent Design: Is intelligent design a scientific alternative to contemporary evolutionary theory? No. Intelligent design proponents may use the language of science, but they do not use its methodology. They have yet to propose meaningful tests for their claims, there are no reports of current research on these hypotheses at relevant scientific society meetings, and there is no body of research on these hypotheses published in relevant scientific journals. So, intelligent design has not been demonstrated to be a scientific theory.[3]

    American Association of University Professors is an organization of professors and other academics in the United States. AAUP membership is about 47,000, with over 500 local campus chapters and 39 state organizations.[4] "deplores efforts in local communities and by some state legislators to require teachers in public schools to treat evolution as merely a hypothesis or speculation, untested and unsubstantiated by the methods of science, and to require them to make students aware of an "intelligent-design hypothesis" to account for the origins of life. These initiatives not only violate the academic freedom of public school teachers, but can deny students an understanding of the overwhelming scientific consensus regarding evolution."[5]
    Regarding Academic Freedom bills: "Such efforts run counter to the overwhelming scientific consensus regarding evolution and are inconsistent with a proper understanding of the meaning of academic freedom."[6][7]

    American Astronomical Society is an American society of professional astronomers and other interested individuals, with over 7,000 members and six divisions. 2005 letter sent to President George W. Bush by society President, Dr. Robert P. Kirshner: "'Intelligent design' isn’t even part of science – it is a religious idea that doesn’t have a place in the science curriculum."[8]
    2005 statement on the Teaching of Evolution: ""Intelligent Design" fails to meet the basic definition of a scientific idea: its proponents do not present testable hypotheses and do not provide evidence for their views that can be verified or duplicated by subsequent researchers. Since "Intelligent Design" is not science, it does not belong in the science curriculum of the nation’s primary and secondary schools."[9]

    AntwortenLöschen
  2. American Chemical Society is a scientific society that supports scientific inquiry in the field of chemistry, with more than 164,000 members at all degree-levels and in all fields of chemistry, chemical engineering, and related fields. It is the world's largest scientific society and one of the leading sources of authoritative scientific information.[10] "urges... State and local education authorities to support high-quality science standards and curricula that affirm evolution as the only scientifically accepted explanation for the origin and diversity of species."[11]

    American Geophysical Union The AGU represents over 43,000 Earth and space scientists. "Advocates of intelligent design believe that life on Earth is too complex to have evolved on its own and must therefore be the work of a designer. That is an untestable belief and, therefore, cannot qualify as a scientific theory." [12]
    American Institute of Physics has a Governing Board policy statement supporting evolution and opposing creationism.[13]
    American Psychological Association The Science Directorate and the APA Council of Representatives issued a Resolution Rejecting Intelligent Design As Scientific And Reaffirming Support For Evolutionary Theory.[14]
    American Society of Agronomy The ASA represents over 10,000 members. "Intelligent design is not a scientific discipline and should not be taught as part of the K-12 science curriculum. Intelligent design has neither the substantial research base, nor the testable hypotheses as a scientific discipline. There are at least 70 resolutions from a broad array of scientific societies and institutions that are united on this matter."[15]

    AntwortenLöschen
  3. American Society for Biochemistry and Molecular Biology The ASBMB is a scientific and educational society representing 12,000 biochemists and molecular biologists. ""Intelligent design" is not a theory in the scientific sense, nor is it a scientific alternative to the theory of evolution. ..."intelligent design" might be appropriate to teach in a religion or philosophy class, but the concept has no place in a science classroom and should not be taught there."[16]
    Botanical Society of America "The proponents of creationism/intelligent design promote scientific ignorance in the guise of learning. As professional scientists and educators, we strongly assert that such efforts are both misguided and flawed, presenting an incorrect view of science, its understandings, and its processes."[17]
    Federation of American Societies for Experimental Biology The Federation represents 22 professional societies and 84,000 scientists, and its statement FASEB Opposes Using Science Classes to Teach Intelligent Design, Creationism, and other Non-Scientific Beliefs was adopted by the FASEB Board of Directors.[18]
    National Association of Biology Teachers "Scientists have firmly established evolution as an important natural process. ... Explanations or ways of knowing that invoke metaphysical, non-naturalistic or supernatural mechanisms, whether called “creation science,” “scientific creationism,” “intelligent design theory,” “young earth theory,” or similar designations, are outside the scope of science and therefore are not part of a valid science curriculum." - Adopted by the NABT Board of Directors, 1995. Revised 1997, 2000, May 2004, and 2008. Endorsed by: The Society for the Study of Evolution,1998; The American Association of Physical Anthropologists, 1998.[19]

    AntwortenLöschen
  4. The National Center for Science Education itself opposes the teaching of intelligent design, acting as a clearinghouse for information regarding efforts to force creationism (including intelligent design) into the classroom. The NCSE describes intelligent design as "a successor to the "creation science" movement, which dates back to the 1960s...The term "intelligent design" was adopted as a replacement for "creation science," which was ruled to represent a particular religious belief in the Supreme Court case Edwards v. Aguillard in 1987. IDC proponents usually avoid explicit references to God, attempting to present a veneer of secular scientific inquiry. IDC proponents introduced some new phrases into anti-evolution rhetoric...but the basic principles behind these phrases have long histories in creationist attacks on evolution. Underlying both of these concepts, and foundational to IDC itself, is an early 19th century British theological view, the 'argument from design.'"[20] The NCSE also maintains lists of organizations from around the world that oppose the teaching of creationism, including intelligent design, listing 71 scientific organizations,[21] 23 religious organizations,[22] 43 educational organizations,[23] and 10 civil liberties organizations.[24]
    The National Science Teachers Association NSTA is a professional association of 55,000 science teachers and administrators. "We stand with the nation's leading scientific organizations and scientists, including Dr. John Marburger, the president's top science advisor, in stating that intelligent design is not science.…It is simply not fair to present pseudoscience to students in the science classroom."[25]
    United States National Academy of Sciences That academy wrote a statement entitled "Science and Creationism: A View from the National Academy of Sciences, Second Edition National Academy of Sciences" which said that "Creationism, Intelligent Design, and other claims of supernatural intervention in the origin of life or of species are not science" [26]

    AntwortenLöschen
  5. There was also a letter from Bruce Alberts, former President, NAS: "We stand ready to help others in addressing the increasingly strident attempts to limit the teaching of evolution or to introduce non-scientific 'alternatives' into science courses and curricula. If this controversy arrives at your doorstep, I hope that you will both alert us to the specific issues in your state or school district and be willing to use your position and prestige as a member of the NAS in helping to work locally." [27]


    [edit] State and university
    Kentucky Academy of Science states "...in the strongest and most determined ways possible deplores the decision to substitute "change over time" for "evolution" in the state teaching standards, urges that the original wording be reinstated, and decries any attempt to remove the teaching of basic evolutionary theory..." Adopted by KAS Governing Board November 6, 1999. Passed unanimously by KAS membership November 6, 1999. Unanimously approved again at its annual business meeting on November 11, 2005. The KAS also voted to endorse the October 2002 AAAS Board Resolution on Intelligent Design Theory.[28]
    The Kentucky Paleontological Society Statement on Teaching Evolution states that "KPS is opposed to any attempt to teach creationism or omit mention of evolution from public school instruction. Furthermore, evolution should be called "evolution" in curriculum guidelines and other documents; euphemisms such as "change over time" are intellectually dishonest for they attempt to conceal the terminology used by scientists." Executive Committee approved this statement in 1999.[29]
    The Lehigh University Department of Biological Sciences responded to faculty member and intelligent design proponent Michael Behe's claims about the scientific validity and usefulness of intelligent design, publishing an official position statement which says "It is our collective position that intelligent design has no basis in science, has not been tested experimentally, and should not be regarded as scientific."[30]

    AntwortenLöschen
  6. Intelligent Design bezieht sich nicht nur auf den infantilen Creationism derjenigen, die die Erde fuer nur ein paar tausend Jahre alt halten und an einen buchstaeblichen Adam und eine buchstaebliche Eva glauben, sondern auf jedwede Versuche, ein bewusstes und intelligentes "Lenken" der Evolution wissenschaftlich zu etablieren. Dein Freund Axel

    AntwortenLöschen
  7. I'd like to find out more? I'ԁ ωant tо
    find out moгe detаils.

    Feеl freе to surf to my homeρage: http://163.19.16.3/

    AntwortenLöschen
  8. Be іntellectual enough to see that your ad does
    not go on air on a unseemly show ; a Chriѕtian boοk going on air on a show
    thаt is abοut handling sеxual issues
    would be ridiculous. Whіle the effeсts of antenna polarizаtion maу be іnterpreted аѕ a reduction in the quality of some rаdio links, somе radio designeгѕ often make
    usе of this ρropеrty to tune
    an antenna to theiг needs by restricting tгansmіsѕiοn or гeceptіon
    to signals on a limiteԁ number of veсtors.
    A MΟBӀLE AΡP GIVES THE STAТION
    A DIRECT MARКETΙNG CHΑNNEL TO ϹΟϺMUNICAТE WITH
    THЕIR LІSTΕΝΕRЅ.


    Look at my blog post spiele spielen

    AntwortenLöschen