Mittwoch, 1. Januar 2020

Nur Unwissende sagen: "Mormonen sind keine Christen!" by Gerd Skibbe


  
Mein größter Neujahrswunsch:

Ich will, dass die Verleumdungen der Lehren der Kirche Jesu Christi der Heiligen der Letzten Tage aufhören.



Jeremia, Jesus selbst und Joseph Smith wurden misshandelt, weil sie die Wahrheit sagten, die missdeutet wurde.

Niemand sagt, dass die „Antimormonen“ böse sind – oft unwissend allerdings im Speziellen.

Selbst Missverständnisse und Nichtwissen führten zu massiven Übergriffen. 

    
36 Mal haben sie Joseph Smith verhaftet, mindestens einmal geteert und "gefedert"

Selbst hochrangige Informanten sind oft nicht hinreichend mit den jeweiligen Aspekten vertraut über die sie referieren.

Ein extremes Beispiel für Falschdarstellungen bietet Dr. Lothar Gassmann siehe über Google (Gerd Skibbe: Offener Brief an die Bibelgemeinde Pforzheim).



Hier nur ein Fall von hunderten über die ich als Blogger und Buchautor schrieb:



Die evangelische Zentralstelle für Weltanschauungsfragen, Berlin, erklärt in ihrem aktuellen Lexikon:

"Keine der ökumenisch verbundenen Kirchen der Welt betrachtet die Mormonen als Christen." 

Es erheben sich die schlichten Fragen: Wer ist ein Christ? Wie wurdest du ein Christ?

Wo liegt der Schwerpunkt? 

Warum gelten die Mitglieder der Kirche Jesu Christi der Heiligen der Letzten Tage als Nichtchristen?

Das erwähnte Lexikon erteilt eine Antwort:

"Unüberbrückbar...ist der Unterschied in der Gotteslehre... 

Die Vorstellung, der zufolge der Mensch Gott werden kann... steht im diametralen Gegensatz zur biblischen Unterscheidung von Schöpfer und Geschöpf"



Jetzt fragen wir Experten, was der der große Reformator zu  diesem Thema sagte:



„Nikolai Krokoch zitiert Tuomo Mannermaa der darauf verweist, dass das Wort der Theosis (deificatio) öfters bei Luther vorkommt als der Hauptbegriff seiner während der berühmten Heidelberger Disputation (1518) formulierten Heilslehre nämlich die theologia crucis. „Wenn in Luthers Epistelkommentaren und Weihnachtspredigten die inkarnatorische Wahrheit auf besondere Weise zum Ausdruck kommt, dann meint er ähnlich wie die orthodoxe Heilslehre die reale Teilhabe an der Gottheit Jesu: ,,Wie das Wort Gottes Fleisch geworden ist, so ist es gewiß notwendig, daß auch das Fleisch Wort werde. Dann eben darum wird das Wort Fleisch, damit das Fleisch Wort werde. Mit anderen Worten: Gott wird darum Mensch, damit der Mensch Gott werde.“



Quelle: Veröffentlichungen der Luther-Akademie Ratzeburg, Helsinki/Erlangen 1990, “Theosis als Thema der finnischen Lutherforschung






Sonntag, 15. Dezember 2019

Ingrids Auswahl - Ingrids Poetry (121)



The Price



Walking by the foreshores land

I found a stone all smooth and round,

It felt so good within my hand

It spoke, yet never made a sound

Human do you understand

How I became to be?

A pleasant object in your hand

Then understand and see,

How waves have tossed me to and froe

Through endless night and day,

I did not hide beyond the tide

When it was time to pay.

For rock or human soul alike

The process is the same,

Wouldst thou be perfect, win the price

Then yours needs be the pain.

The Plan

Beyond the veils of stardust
Are our father’s realms of light?
. Where Gods and angels meet to plan
The destiny of mortal man.
For father’s labour by decree
Will lead man to eternity?
To make them holy, make them pure,
To mould them for celestial shore.
Thus, by his power the world’s creation.
A dwelling place for man’s probation.
A time for souls to grow, to learn,
The blessed gift of Christ’s salvation.
To search, to find, for souls to earn
By faith and works their exaltation.


The purpose of Birth

Tread boldly, treat boldly, as you walk here on earth.
 Tread boldly, and know He who gave mortal birth,
Has sent you to follow the words of his Son,
Tread boldly and do all that needs to be done.
For to conquer, to win you came to the earth.
To work out your salvation is the purpose of birth.

The Road
The road, the straight and narrow, Christ cautioned all men to pursue.
This road, the straight and narrow, He has built for me and for you
Build it for peace and for safety, when life seems dreary and long,
When Footsteps are weary and tired, the heart devoid off all song,
   Then know Friends, as each day dispels the dark night.
The road straight and narrow will lead to the light.
Christ has marked the pass, He has shown the way
That will lead us all Home to our Father someday.

The still small Voice

There’s vanity in most we see, in riches, pride and fame.
The Master said: Give of yourself and blessed shall be your name.
Put far from thee the foolish things the world so freely gives,
                 The Master said: Come follow me, Come, bid your soul to                                                     live.
For all who serve and ever strive, to live the Masters way,
Will know of peace, of joy and love, from day to lovely day.
The Master said: Take care my child, in all you say and do
The road is narrow, follow on. and I will see you through.
Behold my words are written for all to freely see
The words that mark the way to heaven,
And to Eternity.



Dienstag, 10. Dezember 2019

Ingrids Auswahl - Ingrids Poetry (120)



The purpose of Birth

Tread boldly, treat boldly, as you walk here on earth.

 Tread boldly, and know He who gave mortal birth,

Has sent you to follow the words of his Son,

Tread boldly and do all that needs to be done.

For to conquer, to win you came to the earth.

To work out your salvation is the purpose of birth.

Reflections at Christmas
  
The children play with new gained toys,
The happy games that children play.
Whilst others sit and watch a show
To end this lovely Christmas day.
As for myself I sit and bonder,
Reflect, recall and often wonder
About His life, His humble birth,
A place called heaven; this place called earth.
About the songs I fail to sing, the joys I hide and keep within.
The words that stay unspoken, like seeds in shells unbroken.

Father the son you send to earth
To conquer sin and strife,
To drink the bitter cup alone,
To win eternal life.
To show all men the way back home,
To take us by the hand,
Who came and said: Come follow me!
To fair Emmanuel’s land.